Странице

среда, 6. октобар 2010.

Bruce H. Lipton - BIOLOGIJA VJEROVANJA 3.

Giant lanterns are displayed as part of Mid-autumn festival celebration at a park in Hong Kong on September 22, 2010. The Mid-Autumn Festival is held on the 15th day of the eighth month in the Chinese calendar; a date that parallels the autumnal equinox of the solar calendar, when the moon is at its fullest. (MIKE CLARKE/AFP/Getty Images)



Usvajanje staničnih pouka?


Koristeći te stanične zajednice kao uzor došao sam do zaključka
da mi nismo žrtve svojih gena nego gospodari svojih
sudbina sposobni stvoriti živote pune mira, sreće i ljubavi. Svoju
sam hipotezu iskušao na vlastitom životu nakon poticaja od slušatelja
na mojim javnim predavanjima, koji su me pitali zašto mi
te spoznaje nisu osobno donijele više sreće. Bili su u pravu: trebao
sam integrirati novu biološku svjesnost u svoj svakodnevni
život. Znao sam da sam uspio kada me jednog lijepog subotnjeg
jutra u kafiću Big Easy konobarica upitala: »Srce, ti si najsretnija
osoba koju sam ikad vidjela. Reci mi, dijete, zašto si tako sretan?«
Njezino pitanje me iznenadilo, no svejedno sam izlanuo: »Ja sam
u raju!« Konobarica je protresla glavom ne promrmljavši »bože
moj«, i nastavila primati moju narudžbu za doručak. Pa, to je bilo
točno. Bio sam sretan, sretniji nego ikada prije u životu.
Velik dio vas, skeptičnih čitatelja, s pravom će biti sumnjičavi
prema mojoj tvrdnji da je Zemlja raj. Jer, raj je, prema definiciji,
također prebivalište Boga i blaženih mrtvih. Jesam li doista
mislio da je New Orleans, ili bilo koji drugi velegrad, mogao biti
dio raja? Odrpani beskućnici, žene i djeca što žive po sporednim
uličicama; zrak tako tmuran da čovjek nikad ne bi otkrio da uopće
postoje zvijezde; rijeke i jezera tako zagađeni da u njima mogu
živjeti samo nezamislivi, »jezivi« životni oblici. Da je ta Zemlja
raj? Tu živi Bog? On poznaje Boga?
Odgovori na ta pitanja su: Da, da i mislim da da. Pa, da
budem potpuno iskren, moram priznati da ne poznajem cjelokupnog
Boga osobno, budući da ne poznajem sve vas. Za boga
miloga, tu je preko šest milijardi VAS. I da budem još potpunije
iskren, doista ne poznajem ni sve članove biljnog i životinjskog
carstva, a vjerujem da su oni također dio Boga.
Besmrtnim riječima Tima Taylora, voditelja emisije Tool time:
Riiiiikverc! Govori li on da su ljudi Bog?«
Pa... da. Naravno da nisam prvi koji to kaže. U Postanku je
Upisano da smo svi stvoreni na sliku Božju. Da, ovaj uvjereni
racionalist sada citira Isusa, Buddhu i Rumija. Napravio sam puni
krug od redukcionizma, znanstvenog pogleda na život do duhovnog.
Napravljeni smo na sliku Božju i kada želimo poboljšati
naše fizičko i mentalno zdravlje moramo nanovo uvrstiti Duh u
jednadžbu.
Budući da nismo bespomoćni biokemijski strojevi, gutanje,
tableta svaki put kada se nađemo u mentalnom ili fizičkom
neskladu nije pravo rješenje. Medikamenti i operacije moćna su
oruđa kada ih se ne upotrebljava preko mjere, međutim ideja o
čarobnoj piluli je fundamentalno pogrešna. Svaki put kada se
medikament unese u tijelo da bi se popravila tjelesna funkcija A,
neizbježno dolazi do poremećaja funkcije B, C ili D. Našim tijelima
i našim umovima ne upravljaju genetski regulirani hormoni
i neurotransmiteri. Našim tijelima, našim umovima, a tako i našim
životima upravljaju naša vjerovanja... O, vi malovjerni!



Svjetlo izvan kutije


U ovoj knjizi povući ću poslovičnu crtu u pijesku. S jedne
strane crte je svijet definiran neo-darvinizmom koji život opisuje
kao neprekidan rat biokemijskih robota. S druge strane crte je
»nova biologija« koja život opisuje kao kooperativno putovanje
moćnih pojedinaca koji mogu sami sebe programirati da bi kreirali
radošću ispunjene živote. Kada prijeđemo tu crtu i istinski
shvatimo novu biologiju više nećemo svađalački raspravljati o
ulogama prirode i odgoja jer ćemo spoznati da potpuno svjestan
um može nadjačati kako prirodu tako i odgoj. Također, smatram
da ćemo doživjeti paradigmatsku promjenu čovječanstva jednaku
onoj kada smo saznali da Zemlja nije ravna nego okrugla.
Studenti humanističkih znanosti koji su možda zabrinuti da
će ova knjiga biti nerazumljivo znanstveno predavanje ne trebaju
se bojati. Dok sam bio sveučilišni profesor teško sam podnosio
svoje trodijelno, neudobno odijelo, sputavajuću kravatu, cipele s
kapicom i beskrajne sastanke, međutim volio sam predavati. I u
svom post-sveučilišnom životu stekao sam mnogo predavačke
prakse; predstavio sam načela nove biologije tisućama ljudi iz cijelog
svijeta. Kroz ta predavanja izbrusio sam svoje predstavljanje
znanosti u lako razumljiv engleski, ilustriran živopisnim dijagramima
od kojih su mnogi reproducirani u ovoj knjizi.
U prvom poglavlju govorim o »pametnim stanicama« te o
tome zašto i kako nas one mogu toliko mnogo naučiti o našim
umovima i tijelima. U drugom poglavlju izlažem znanstvene dokaze
kako bih vam pokazao da biologijom ne upravljaju geni.
Također, predstavljam vam uzbudljive pronalaske epigenetike,
novog područja biologije koje otkriva tajnovite načine na koje
okoliš (priroda) utječe na ponašanje stanica bez mijenjanja genetskog
koda. To je područje koje razotkriva nove složenosti u
prirodi bolesti, uključujući rak i shizofreniju.
Treće poglavlje govori o staničnoj membrani, »koži« stanice,
Zacijelo ste čuli više o staničnoj jezgri koja sadrži DNK nego o
njezinoj membrani. Međutim, pionirska znanost otkriva sve više
detalja o onome što sam ja zaključio prije više od dvadeset godina
- da je membrana pravi mozak funkcioniranja stanice. U
četvrtom poglavlju govorim o zapanjujućim otkrićima kvantne
fizike. Ta otkrića imaju duboke implikacije za razumijevanje i liječenje
bolesti. Međutim, konvencionalni medicinski establishment
u svoja istraživanja i obrazovanje na Medicinskim fakultetima još
nije, i to s tragičnim posljedicama, inkorporirao kvantnu fiziku.
U petom poglavlju objašnjavam zašto sam ovu knjigu naslovio
Biologija vjerovanja. Pozitivne misli imaju ogroman učinak
na gene, međutim samo kada su u skladu s podsvjesnim programiranjem.
Jednako snažan učinak imaju i negativne misli. Kada
prepoznamo kako ta pozitivna i negativna uvjerenja upravljaju
našom biologijom, to znanje možemo iskoristiti za stvaranje života
ispunjenih zdravljem i srećom. Šesto poglavlje otkriva zašto
stanice i ljudi imaju potrebu rasti i kako strah obustavlja taj rast.
Sedmo poglavlje se usredotočuje na svjesno roditeljstvo.
Kao roditelji, moramo razumjeti svoju ulogu u programiranju
uvjrenja naše djece i utjecaj koji ta uvjerenja imaju na život djece.
Ovo poglavlje je važno bez obzira jeste li roditelj ili ne, jer kao
bivšoj djeci uvid u našu programiranost i njezin utjecaj na naše
živote često nam je vrlo signifikantan. U Zaključku se osvrćem na
to kako me je razumijevanje nove biologije dovelo do spoznaje
o važnosti integracije područja duha i područja znanosti, što je
radikalan zaokret u odnosu na moju povijest agnostičkog znanstvenika.
Jeste li pripravni upotrijebiti vaš svjesni um kako biste stvorili
život prepun zdravlja, sreće i ljubavi, bez pomoći genetskih
inženjera i bez da postanete ovisni o lijekovima? Jeste li spremni
istražiti stvarnost alternativnu onoj koju pruža medicinski model
ljudskog tijela kao biokemijskog stroja? Ne prodajemo nikakve
kućne potrepštine ni osiguranje. Ne trebate ništa kupiti ni zaključiti
policu osiguranja. Radi se samo o tome da privremeno obustavite
svoja arhaična uvjerenja koja ste primili od znanstvenog i
medijskog establishmenta a da biste mogli razmotriti uzbudljivo
novo znanje koje vam nudi pionirska znanost.

Bruce H. Lipton