Prva lekcija: prihvatite činjenicu da nova situacija, bez obzira kako bila teška, donosi šanse o kojima niste ni razmišljali. Šanse su uvijek nadohvat ruke onima koji su spremni da ih traže. Čak i u najgorim krizama ljudi kupuju i prodaju, imaju potrebe koje moraju zadovoljiti, slično važi i za privredu, Zanimljiv je podatak da je u vrijeme Velike depresije 1930-ih godina – koja se danas često pominje kao sintagma za propast privrede – oko 75% Amerikanaca zapravo bilo zaposleno.
Oni preduzimljivi među njima su se i obogatili. Pogledajte primjer filmske industrije: mnogi ljudi su bili emocionalno utučeni zbog krize, trebalo im je nešto da im odvuče misli bar trenutno na drugu stranu pa su filmovi uskočili kao idealno sredstvo. U ovom primjeru se krije formula uspjeha u kriznim trenucima – identifikovati potrebu na tržištu i popuniti je proizvodom ili uslugom koju su ljudi spremni platiti. A uvijek smo spremni platiti za ono što odgovara našim potrebama i usput je originalno.
Ko želi uspjeti u vremenu krize mora se odreći ustaljenog načina poslovanja, pronaći novi način rada zasnovan na novim potrebama i izaći iz svoje zone komfora što je mnogima od nas najteži od svih zahtjeva.
Izbor drugačijeg poslovnog pristupa nerijetko znači i životni put koji nam donose neočekivane situacije. Ako vidiš da nešto treba uraditi, ne gubi vrijeme jer će neko drugi doći i uzeti tvoju ideju. Odvaži se i budi na visini zadatka.
Obično su ljudi koji ne vide šanse oko sebe oni isti ljudi koji ne žele napuštati svoje zone komfora – mentalno stanje ugodnosti u kojem ljudi izgube životni elan da tragaju za ispunjenjem svojih snova jer su prihvatili svoj trenutni život kao najbolje što su mogli ostvariti. Zbog toga je korišćenje prilika koje nam stoje na raspolaganju uvijek u konfliktu sa zonom komforta.
Ako želiš izaći iz zone komforta pokušaj sljedeće:
- otvori se prema novim idejama i ljudima jer će uzdramati tvoje stavove i natjerati da drugačije razmišljaš,
- izgrađuj mentalni stav da su šanse oko tebe i da možeš pronaći način da ih iskoristiš,
- čitaj, čitaj i čitaj sve što ti dođe pod ruku jer ćeš naučiti mnogo i lakše doći do ideje šta se može uraditi,
- budi aktivan jer ćeš samo tako pronaći šanse prije drugih.
Vlatko M. Sarčić